Bevers

Scouting staat voor het ontdekken en beleven van allerlei avonturen! Scouting biedt leuke en spannende activiteiten waarmee meiden en jongens worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen in een veilige en leerzame speelomgeving.

Bij Scouting Saksenheerd bieden wij kinderen wekelijks avontuurlijke, uitdagende en gezellige activiteiten aan. Samen met leeftijdsgenootjes, tussen 5 en 7 jaar, beleef je allerlei avonturen en heb je veel plezier. Van iets koken tot spelen in het bos tot creatief bezig zijn tot spannende speurtochten en tot het bouwen van hutten. Je kunt het zo gek niet bedenken, alles leer en beleef je bij ons! Ook ga je bij de bevers één keer per jaar op een gezellig en spannend kamp bij onze eigen blokhut, zo zijn we al een keer op bezoek geweest bij de politie!

Naast alle leuke activiteiten proberen wij ook kinderen te ontwikkelen. Zo maken we kinderen wegwijs met allerlei scoutingtechnieken als een route kunnen lopen en een knoop maken. Ook kunnen de bevers daar badges mee verdienen. Deze badges worden op het uniform gemaakt en zo kan een bever trots zijn of haar behaalde succes laten zien. Daarnaast werken kinderen bij ons vaak samen en spelen en delen we met elkaar. Bij Scouting ontstaan vele mooie en vaak lange vriendschappen.

Opkomsten

Elke zaterdag tussen 10.30 uur en 12.00 uur draaien wij een opkomst bij ons scoutinggebouw aan de rand van het bos. Iedere opkomst staat in het teken van een leuk thema met daarbij passende activiteiten. De opkomst begint met ons ‘Krat der Avontuur’, dat is een krat waarin alle spullen zitten die we tijdens de opkomst nodig gaan hebben. Altijd even spannend dus wat er in het krat zit!

Op stap met Takkie de Teckel

Bij de bevers hebben we onze eigen knuffelhond Takkie de Teckel. Takkie komt soms een weekje bij je logeren! Dan mag je Takkie mee naar huis nemen en dan doe je allerlei leuke dingen met hem. Je kunt Takkie zelfs een keer mee naar school nemen en wat vertellen over Takkie en de bevers.

Als je net komt kijken bij de bevers, mag je altijd 3 weken vrijblijvend gezellig meedraaien, gewoon even kijken of het wat voor jou is! Als je na een aantal weken nog altijd enthousiast bent, dan gaan we je installeren. Dat wil zeggen dat je officieel een bever wordt!

Lijkt het u leuk om een keer te komen kijken? Kom dan met uw zoon/dochter vrijblijvend een keer meedraaien op zaterdagochtend van 10:30 tot en met 12:00, of neem contact op met de beverleiding!

Bekijk een fimpje van de bevers!

De bevers zoeken jou!

Geïnteresseerd?

Iedereen is welkom op Scouting. Als je aan de hand van deze beschrijving interesse hebt gekregen voor Scouting, kom dan vooral eens kijken! Je mag altijd 2x vrijblijvend meedoen met de speltak van jouw leeftijd. Daarna mag je beslissen of je het leuk genoeg vindt.

Kom dus vooral eens kijken! Ons adres is te vinden onder contact.